Sinds kort kan de bezoeker van de betere hotels op hun televisie de CityFilm bekijken van Den Haag.
Die toont een yup, die voor een weekend zijn intrek heeft genomen in het Bel Air Hotel, een betonnen staketsel, dat veel uiterlijke overeenkomsten heeft met de Interhotels in de voormalige DDR.
De knaap gaat stevig uit winkelen in de luxe zaken, die ongetwijfeld deze DVD hebben gesponsord, bekijkt wat musea en bezoekt de diverse eet- en uitgaansgelegenheden in Scheveningen en Den Haag.
De film is duidelijk niet bedoeld voor de gemiddelde toerist, die zich deze financi�le escapades niet kan veroorloven, maar duidelijk voor beter bedeelden, die in de stad de bijdrage moeten leveren voor wat toeristische pecunia in het laatje van de betere horeca en middenstand.
Blijkbaar spreekt die rijkere toerist vloeiend Engels: de dvd is maar in ��n taal te bekijken. Een misser, want we hebben hier toch ook wel Fransozen, Spaanstaligen, Aziaten (Chinezen en Japanners!!!) en zeker ook Duitsers over de vloer. En laten we de mensen uit de rest van het land niet vergeten: die zullen misschien ook wel eens een lekker luxe weekendje Den Haag willen boeken. Juist een dvd zou de mogelijkheid moeten bieden om je ook in je eigen taal te woord te laten staan.
De firma CityFilm is gevestigd in Amsterdam, zeggen hoesje en betreffende website.
Veel meer ook niet. Het is geen typisch Haagse promo, want ook in Utrecht, Haarlem, Breda en Tilburg heeft CityFilm een dergelijke film uitgebracht.